T-Mobile Polska, Radisson Blu Hotel Kraków, Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, Transition Technologies, DB Schenker Logistics, Bayer i Piekarnia RYNEK to tegoroczni laureaci Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Nagrody przyznano 26 maja br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, objętej Honorowym Patronatem Pary Prezydenckiej – Prezydenta Bronisława Komorowskiego oraz Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej.

 

W kategorii Projekt społeczny – duża firma nagrodę, dzięki głosowaniu internautów, otrzymała T-Mobile Polska S.A., m.in. za akcję „Pomoc mierzona kilometrami” - program CSR, w którym każdy może wesprzeć niepełnosprawne ruchowo dzieci. Wystarczy być aktywnym fizycznie i korzystać ze smartfona. Podczas pierwszej edycji akcji, dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy wspólnie pokonali 40 milionów kilometrów, firma przekazała na rehabilitację i protezy dla podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam” milion złotych. Jako Projekt społeczny - średnia firma internauci wybrali Radisson Blu Hotel Kraków (UBM – HPG Sp. z o. o.). Hotel od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne. Jedną ze wspieranych instytucji jest Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, związany z Fundacją dla Dzieci "Uśmiech Dziecka". Z kolei Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy (DTBJ) angażuje się społecznie wspierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego "Kina pod Minogą", warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej i przedstawień teatralnych. Za to m.in. internauci nagrodzili firmę w kategorii Projekt społeczny - mała firma.

 

Głosujący przez internet wybrali również zwycięzcę w kategorii Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu. Laureatem została polska firma Transition Technologies S.A. od wielu lat zaangażowana w działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednym z projektów rozwijanych w ramach CSR jest „Seeing Assistant” dedykowany osobom niewidomym i słabowidzącym. Aktualnie jest to pakiet 6 aplikacji dostępnych na całym świecie i  działających na urządzeniach mobilnych firmy Apple. Ich użycie pozwala  przezwyciężać problemy osób z poważnymi dysfunkcjami narządu wzroku. Ostatnim laureatem wybranym przez internautów jest DB Schenker Logistics, zwycięzca w kategorii Wolontariat pracowniczy. Firma aktywnie uczestniczy w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”, inspirując swoich pracowników i partnerów biznesowych do działania na rzecz lokalnych społeczności. Co roku odbywają się dwie edycje programu – „Zielony Czas Pomagania” w okresie wiosenno-letnim i „Świąteczny Czas Pomagania” w okresie bożonarodzeniowym.

 

W dwóch pozostałych kategoriach zwycięzców wybrała Kapituła Konkursu. Za Strategię społecznego zaangażowania tytuł „Dobroczyńca Roku 2015” otrzymał Bayer Sp. z o.o. Firma prowadzi program popularyzacji nauki Making Science Make Sense. Jego elementem jest m.in. „Salon multimedialny BayLab”, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę, m.in. w formule warsztatów dla szkół. W 2014 program rozszerzono familijne spotkania - „Naukowe Czwartki”. Wśród tematów spotkań są m.in. profilaktyka chorób układu krążenia, profilaktyka okulistyczna, a także zajęcia dotyczące roślin uprawnych, witamin oraz zdrowia zwierząt domowych. Dotychczas w spotkaniach udział wzięło 3 500 uczestników. Udział w zajęciach jest bezpłatny. W kategorii Zaangażowanie lokalne Kapituła nagrodziła Piekarnię RYNEK. Firma razem z Żywiecką Fundacją Rozwoju stworzyła projekt „Bułka z pasją”. Pod tą nazwą w sieci sklepów piekarni i współpracujących z piekarnią sprzedawana jest codziennie świeża, ciepła bułka z której zysk ze sprzedaży przekazywany jest na rzecz Funduszu Stypendialnego wspierającego rozwój pasji mieszkańców Żywiecczyzny.

 

 

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 18 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady.Jak mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: Konkurs stoi na progu dojrzałości. Większą dojrzałością wykazują się także firmy biorące udział w Konkursie, prezentując coraz bardziej przemyślane, rozważne, systematyczne działania społecznie zaangażowane. W tym roku szczególnie bliskie są nam małe firmy, gdyż po raz pierwszy wyodrębniliśmy dla nich osobną kategorię. To właśnie firmy z sektora MŚP są największym pracodawcą w Polsce i dlatego tak ważna jest ich rola w społeczeństwie.

 

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Partnerem merytorycznym Konkursu i opiekunem kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” jest firma Orange. Partnerem technologicznym Konkursu jest Code&Pepper. Konkurs organizowany pod patronatem PARP. Partnerami wspierającymi są: Business Centre Club, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, Związek Firm PR, UNGC, Freshmail. Patroni medialni: Manager, PURPOSE, CSRinfo.org, CRnavigator, Marketing przy kawie, ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, odpowiedzialny biznes.pl, Businesswoman&life, PRoto.

 

Więcej o konkursie w raporcie do pobrania na www.dobroczyncaroku.pl oraz www.facebook.com/DobroczyncaRoku

Partnerzy

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie. Zgadzam się