News

Bibliotekarki ponownie mogą ubiegać się o stypendium, które mogą przeznaczyć na dowolny cel związany z rozwojem osobistym. W tym roku Konkurs jest otwarty dla wszystkich bibliotekarek – niezależnie od wielkości miejscowości. Dzięki swojej aktywności mają szansę wygrać pieniądze na spełnienie marzeń związanych z rozwojem osobistym. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce czeka na zgłoszenia bibliotekarek do 31 lipca. Stypendium zostanie wręczone podczas V Kongresu Bibliotek Publicznych 20 października w Warszawie.

 

Celem konkursu stypendialnego im. Olgi Rok jest wsparcie rozwoju osobistego bibliotekarek oraz zebranie i docenienie historii kobiet, które – podobnie jak kiedyś Olga Rok – potrafią mobilizować siebie i innych do poszukiwania nowych rozwiązań, do przełamywania stereotypów i które wspierają rozwój swoich społeczności.

 

W tym roku bibliotekarki z całej Polski mogą ubiegać się o stypendium w dwóch kategoriach konkursowych: placówka biblioteczna jednoosobowa oraz placówka biblioteczna wieloosobowa. Wysokość rocznego stypendium w każdej z dwóch kategorii wynosi 5 000 zł.

 

Decyzję o przyznaniu stypendium podejmuje Kapituła Konkursu na podstawie wniosków składanych przez kandydatki, które opisują swoje doświadczenia zawodowe i osobiste.
W skład Kapituły wchodzą przedstawicielki i przedstawiciele bibliotek, organizacji pozarządowych, świata literatury i mediów. Przy ocenie zgłoszeń bierze pod uwagę całokształt doświadczeń życiowych kandydatek, zaangażowanie w działalność biblioteki oraz nowatorskie metody współpracy z osobami korzystającymi z biblioteki i partnerami lokalnymi.

 

Bibliotekarki mogą przesyłać zgłoszenia do 31 lipca na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W formularzu mają opisać między innymi:

  • aktualne miejsce pracy i wykonywane obowiązki,
  • potrzeby osób korzystających z biblioteki i sposoby, w jaki biblioteka do nich dociera,
  • jeden projekt biblioteki będący szczególnym powodem do dumy,
  • najważniejsze doświadczenie związane z pracą w bibliotece,
  • rozwój swojej biblioteki w perspektywie 10 lat,
  • współpracę z członkami lokalnej społeczności.

 

Do zgłoszenia mogą dołączyć list polecający np. od osoby korzystającej z biblioteki, innej bibliotekarki lub przedstawiciela samorządu czy innej lokalnej instytucji, artykuły prasowe potwierdzające osiągnięcia, a także zdjęcia ilustrujące prowadzone projekty.

 

W 2012 roku stypendium im. Olgi Rok otrzymała Urszula Kopeć-Zaborniak z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Cieszanowie na Podkarpaciu. W roku 2013 laureatką została Anna Orlikowskadyrektorka Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach,

 

Stypendium jest współfinansowane ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności  oraz ze środków Funduszu Wieczystego im. Olgi Rok.

 

Operatorem Funduszu Wieczystego im. Olgi Rok jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, promująca ideę funduszy wieczystych i kapitałów żelaznych w ramach kampanii „Jesteśmy dziś, jutro, zawsze”. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego prowadząca Program Rozwoju Bibliotek skierowany do placówek bibliotecznych w małych miejscowościach. Partnerem Wspierającym jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.

 

Kim była Olga Rok? Jak działa fundusz Jej imienia? Jak można go wesprzeć? Dalsze informacje na stronie: projektbabcia.pl

 

 ***

 

Regulamin oraz wniosek znajdują się na stronie projektbabcia.pl

Kontakt:
Emilia Dmochowska
Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce
tel. 22 622 01 22 wew. 16
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 Nowa Era, SMAY, Stocznia Darłowo M&W, Fundacja Allegro All for Planet, Tesco Polska oraz Wodociągi i Kanalizacja „HYDROKOM” to tegoroczni laureaci Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Nagrody przyznano 28 maja br. podczas Gali Finałowej w Warszawie, objętej Honorowym Patronatem Pary Prezydenckiej – Prezydenta Bronisława Komorowskiego oraz Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej. 

 

W kategorii „Projekt społeczny – duża firma” zwyciężyła Nowa Era nominowana przez Stowarzyszenie "Towarzystwo Navegadores" za projekt "eduBudzik – Nakręcamy Edukację!" oraz kolejny, przeprowadzony w Marokańskiej wiosce Idaougnidif. Pracownicy Nowej Ery zrobili remont ośrodka edukacji i aktywizacji zawodowej, następnie go wyposażyli i uruchomili, dzięki czemu firma zapewniła dostęp do edukacji dla miejscowych, niepiśmiennych kobiet. W kategorii „Projekt społeczny – mała/średnia firma” w tym roku zwyciężyła firma SMAY, nominowana przez „Dzieło Pomocy św. Ojca Pio”. Organizacja ta prowadzi projekt mieszkań wspieranych, dzięki czemu bezdomne rodziny uczą się samodzielnego prowadzenia domu. Firma SMAY wsparła „Dzieło pomocy św. Ojca Pio”, pokrywając koszty utrzymania całego domu. Dzięki temu, rodzina przebywająca w mieszkaniu, może tworzyć kapitał wyjściowy, który jest wykorzystywany w momencie opuszczenia wspieranego lokalu i rozpoczęcia samodzielnego funkcjonowania. 

 

W kategorii „Wolontariat pracowniczy” laureatem została Stocznia Darłowo M&W. Od 2010 r. firma jest Partnerem Strategicznym Darłowskiego Centrum Wolontariatu w ramach Programu "Działaj Lokalnie” i realizuje wartościowe akcje społeczne poprzez wolontariat pracowników i ich rodzin. Jego głównym celem jest wspieranie i rozwijanie zaangażowania pracowników, w szczególności w zakresie sportu i ochrony środowiska. Stocznia Darłowo M&W wzięła udział w akcji "Łatwo pomagać", która ma na celu niesienie pomocy chorym dzieciom. Firma wspiera również organizacyjnie festyn „Laponia Św. Mikołaja”, organizowany od 5 lat przez Darłowskie Centrum Wolontariatu. 

 

Z kolei we wprowadzonej w tym roku kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”, której opiekunem jest Orange Polska, zwyciężyła Fundacja „All for Planet” firmy Allegro, działająca na rzecz promocji ochrony środowiska i edukacji proekologicznej. Organizując kampanię „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” połączono konkurs indywidualny z rywalizacją województw. Uczestnicy, wykorzystując specjalnie przygotowaną aplikację mobilną, „zbierali” kilometry pokonywane na rowerze i realizowali zadania konkursowe. Przejechany dystans był zapisywany na koncie uczestnika oraz na rzecz wybranego przez niego województwa. Te regiony, których mieszkańcy byli najbardziej aktywni w akcji, wygrywały nowe stojaki rowerowe od Fundacji „All For Planet”. 

 

W pozostałych kategoriach – „Zaangażowanie lokalne” oraz „Strategia społecznego zaangażowania”– zwycięzców wybierali członkowie Kapituły Konkursu, w skład której weszli: Henryka Bochniarz (Konfederacja Lewiatan), Anna Potocka-Domin (BCC), Magdalena Rędziniak (Orange Polska), Jerzy Karwelis (ekspert rynku mediów), Jerzy Koźmiński (PAFW), Kazimierz Krupa (Forbes), Andrzej Malinowski (Pracodawcy RP), Wojciech Szeląg (Polsat), Kamil Wyszkowski (UNGC). Za strategię społecznego zaangażowania Kapituła nagrodziła Tesco Polska za stworzenie spójnej, odpowiedzialnej i przemyślanej strategii społecznego zaangażowania firmy. Dzięki uruchomionemu w 2013 roku programowi „Oszczędzam. Nie marnuję. Przekazuję” Tesco rozpoczęło współpracę z Bankami Żywności, w ramach której nie tylko edukuje, jak ograniczyć marnowanie żywności, lecz także przekazuje nadwyżkę żywności potrzebującym. Od października 2013 do końca marca 2014 program został wdrożony w 22 sklepach Tesco, które przekazały ponad 180 ton żywności. Natomiast poprzez program „Tesco dla Szkół – Talent do niemarnowania”, który działa już od 2002 roku, młodzi ludzie tworzą edukacyjne filmy promujące gospodarowanie żywnością, a ich szkoły w nagrodę wyposażane są w nowoczesny sprzęt multimedialny. W ostatniej edycji programu powstało aż 587 filmów poruszających ten temat. Z kolei za „Zaangażowanie lokalne” Kapituła nagrodziła firmę Wodociągi i Kanalizacja „HYDROKOM”. Spółka aktywnie i stale angażuje się w działalność na rzecz pomocy potrzebującym, stale wspiera materialnie przedszkola, szkoły, domy dziecka i instytucje zajmujące się pomocą osobom niesprawnym. O niezwykłym zaangażowaniu firmy w życie społeczne mogą świadczyć nagrody i wyróżnienia, m. in. w 2009 roku firma otrzymała Kluczborską Basztę za aktywny udział w życiu społecznym, w 2008 Spółka HYDROKOM po raz kolejny została laureatem konkursu organizowanego przez Krajową Radę Gospodarczą, zdobywając tytuł Przedsiębiorstwo Fair Play.

 

Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 17 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. Dąży również do tego, by już nikt nie dzielił firm według archaicznego podziału na dobre, bo osiągające sukces, i dobre, bo pomagające innym, ponieważ dobro jest jedno. Jak mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: „Od lat pokazujemy, że w całej Polsce są przedsiębiorstwa, dla których działania społeczne są równie ważne, co sukces w biznesie. Wokół Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” powstała szeroka i różnorodna koalicja mediów, organizacji biznesu, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych, które wspólnie pracują na rzecz diagnozy i rozwoju roli społecznego zaangażowania biznesu w Polsce. W Konkursie wyłaniane są firmy angażujące się w najciekawsze i najbardziej wartościowe projekty społeczne. 

 

Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Partnerem merytorycznym Konkursu i opiekunem nowej kategorii konkursowej „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu” została firma Orange. Partnerem technologicznym Konkursu jest DBS Systems. Konkurs organizowany pod patronatem PARP. Partnerami wspierającymi są: Business Centre Club, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, Związek Firm PR, UNGC, Freshmail. Patroni medialni: Forbes, Manager, PURPOSE, wyborcza.biz, BIZON, CSRinfo.org, CRnavigator, Marketing przy kawie, ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, odpowiedzialny biznes.pl, Businesswoman&life

 

Więcej o konkursie w raporcie do pobrania na www.dobroczyncaroku.pl oraz www.facebook.com/DobroczyncaRoku 

  

 

 

W 25-tą rocznicę wyborów czerwcowych miasta, miasteczka, wsie szykują obchody. Wśród nich wybory Mera Sokółki, wydanie „jednodniówki”, konkurs na reportaż, „Bieg Niezapominajki”, konkursy, „Hyde Park” z prawdziwego zdarzenia oraz debaty poświęcone przemianom. Sieć Ośrodków Działaj Lokalnie chce pokazać na różne sposoby, ile dla nich znaczy 25 lat odzyskanej wolności. Każde z wydarzeń będzie częścią inicjatywy „Razem ‘89”.

 

Ośrodki Działaj Lokalnie wyzwalają rocznicową energię

Sokółka zaprasza szkoły i gimnazja do wyborów Mera miasteczka. Na czas wyborów kandydaci i ich sztaby opuszczą szkolne ławy. Strój obowiązujący – kowboj, ogłoszenie wyników  - w samo południe. Mieszkańcy Nidzicy jeszcze raz pobiegną do niepodległości, (7-go czerwca wystartuje tam „Bieg Niezapominajki”), a w warmińskim Dobrym Mieście o wolności podebatują członkowie Miejskiego Komitetu Obywatelskiego, Komitetu Strajkowego Warmińskiej Fabryki Maszyn Rolniczych z 1989 roku z młodzieżą … rocznik ’89. Zasiadając oczywiście przy „okrągłym stole”. Stowarzyszenie Stuk Puk z Radzynia Podlaskiego wyda w czerwcu gazetę „jednodniówkę” poświęconą przemianom w ich lokalnej społeczności. 25 lat temu w 18 tysięcznym wtedy Radzyniu nie ukazywała się żadna gazeta, a „jednodniówki” wydawano tylko z okazji takich wydarzeń jak XXX-lecie PRL. Dziś 15-tysięczny Radzyń ma dwa tygodniki, jeden dwutygodnik i kwartalnik kulturalny. Wszystkie opisują rzeczywistość taką, jaka jest. Raz lepszą, raz gorszą.  - To skłoniło nas do refleksji nad przemianami, jakie nastąpiły. Materiały do „jednodniówki” zgromadzimy podczas dwóch spotkań z mieszkańcami Radzynia. Jedno będzie spotkaniem plenerowym na najstarszym radzyńskim osiedlu „Bulwary”, pod trzepakiem, gdzie sąsiedzi odbywają codzienne rozmowy. Drugie - z zaproszonymi gośćmi odbędzie się w Kawiarni i Herbaciarni Artystycznej „Kofi&Ti”, która jest alternatywnym centrum kultury w naszym mieście – mówi prezes stowarzyszenia Jakub Jakubowski. W „jednodniówce”, która będzie bezpłatnie kolportowana mieszkańcom Radzynia Podlaskiego o przemianach opowiedzą m.in. pierwszy Przewodniczący Rady Miasta i jego pierwszy Burmistrz. Rybnik również uważa, że niezależna prasa  jest atrybutem przemian i zamierza zorganizować konkurs na reportaż pt.”25 lat wolności” skierowany do uczniów szkół średnich z regionu. Najlepszy reportaż zostanie opublikowany w rybnickim dodatku do "Dziennika Zachodniego". 

 

Reklama społecznie pożyteczna

W Bystrzycy Kłodzkiej i Międzylesiu Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika postawi tablice napowietrzne ze zdjęciami i opisami jak wyglądał region i jego mieszkańcy w ’89 roku. – Tablice napowietrzne, czyli tablice outdoorowe wbite w ziemię, na których widnieją różne dane związane z regionem. Te, które będą przedstawiały historię regionu staną we wszystkich czterech gminach objętych programem „Działaj Lokalnie”, które koordynuje Fundusz Lokalny Masywu Śnieżnika. Ulotkę z informacją o rocznicy wolnych wyborów otrzyma każdy, kto 4 czerwca będzie na dworcu PKP w Tłuszczu. Już od 5 rano wolontariusze związani z Lokalną Grupą działania „Równiny Wołomińskiej” będą rozdawać je podróżnym. – Nasze miasto jest sypialnią Warszawy, dlatego stacja kolejowa stała się centralnym punktem miasta. Poza tym, w sobotę chcemy zorganizować grę miejską, której fabuła byłaby oparta na wydarzeniach związanych z okresem PRL w naszym mieście. Oczywiście bazowałoby to w głównej mierze na radości wyborów, ale chcemy przypomnieć również czasy stanu wojennego, działań operacyjnych służb specjalnych oraz działalność solidarnościowej opozycji. Na mapie gry miejskiej znajdzie się na pewno lokomotywownia, gdzie zawiązywał się i prowadził tajną działalność Komitet Obywatelski oraz kościół pod którym zbierano podpisy dla kandydatów startujących w pierwszych wolnych wyborach – mówi Maciej Puławski ze Stowarzyszenia Kastor Inicjatywa dla Rozwoju  współorganizatora akcji. 

 

Biegnij z wolnością…

W ramach obchodów rocznicy pod nazwą „RAZEM 89”, Nidzicki Fundusz Lokalny 7 czerwca zorganizuje „Bieg Niezapominajki”.  50 uczestników biegu przemierzy trasę 8 kilometrów z Kamionki koło Nidzicy do siedziby Funduszu.  Zawody zostaną zorganizowane we współpracy z wolontariuszami – maratończykami, którzy uczestniczą w podobnych wydarzeniach w Polsce i za granicą. - Po zakończeniu biegu odbędzie się spotkanie z bohaterami 89’ - Członkami Komitetu Obywatelskiego czerwiec 89’, którzy podzielą się z uczestnikami biegu wspomnieniami z tamtych dni. – Dla nas osobiście to, co dzieje się w naszym życiu i życiu prowadzonego przez nas Funduszu, to prawdziwa wolność, jakby to nie zabrzmiało - dużo z niej korzystamy, dlatego nie wyobrażam sobie by nie upamiętnić czerwca ’89 w naszych działaniach – przekonuje Barbara Margol prezes nidzickiego Funduszu.

 

….i rozmawiaj o zmianach

W wielu Ośrodkach Działaj Lokalnie z okazji rocznicy pierwszych wolnych wyborów odbędą się debaty jak ta w Rzeszowie, organizowana przez Fundację Generator Inspiracji. Debata będzie miała miejsce w audytorium Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, studenci w niej uczestniczący najpierw odbędą 2-dniowe warsztaty przygotowujące, aby następnie poprowadzić dyskusję dla około 150 osób. Biłgoraj natomiast odda głos wszystkim mieszkańcom już 27 czerwca, kiedy to odbędzie się „Hyde Park” w parku Solidarności. Czas i miejsce nie są przypadkowe. W budynku Fundacji, który jest zlokalizowany w Parku Solidarności działała podziemna drukarnia, w której opozycjoniści Solidarności wydawali ulotki, w latach 1980-1981 mieścił się tu Komitet Rejonowy NSZZ Solidarność. Co roku po uroczystościach zakończenia roku szkolnego około godziny 12.00 młodzież z lokalnych szkół tłumnie gromadzi się w Parku Solidarności. Dlatego wykorzystując te lokalne tradycje, Hyde Park zostanie zorganizowany w partnerstwie ze wszystkimi szkołami średnimi z Biłgoraja oraz najbardziej aktywnymi bibliotekami.

 

Więcej o działaniach rocznicowych na www.dzialajlokalnie.pl i www.razem89.pl 

 

 

 

 

Zabawy i aktywności ruchowe z nagrodami, strefa wypoczynku, puszczanie latawców, a przede wszystkim gra terenowa dla rodzin, to zaledwie kilka spośród wielu atrakcji podczas „Zupełnie innego pikniku rodzinnego”. Fundacja PZU i Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zapraszają 8 czerwca br. w godzinach 11-16 do Łazienek Królewskich - tuż obok Agrykoli - rodziców z dziećmi, babciami i dziadkami oraz wszystkich, którzy chcą wziąć udział w niezwykłym wydarzeniu i zobaczyć, jak można wartościowo spędzić czas z rodziną, jednocześnie robiąc coś dobrego dla innych.

 

Zabawa z pożytecznym akcentem
Proponujemy wszystkim, którzy przyjdą na piknik, nie tylko zabawę, ale również udział w wyjątkowej grze terenowej, w trakcie której rodziny, kierując się mapą, wypełnią zadania wolontariackie w stoiskach organizacji pozarządowych, umieszczonych na trasie gry. Za wykonane zadania rodziny będą mogły zdobyć pieczątki, a na koniec nagrody – mówi Bogdan Benczak Prezes Zarządu Fundacji PZU. Fundacja razem z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce, prowadzi od grudnia program „Wolontariat Rodzinny” zachęcając Polaków do uczestniczenia z bliskimi – dziećmi, dziadkami, rodzicami, przyjaciółmi, rodzeństwem – we wspólnych akcjach dobroczynnych. Jak mówi Paweł Łukasiak, prezes zarządu Akademii Rozwoju Filantropii: W ramach Programu „Wolontariat Rodzinny” prowadzimy kampanię „Zabierz rodzinę na wspólne pomaganie!”, która ma promować ideę wolontariatu rodzinnego w całej Polsce i propagować wartości takie jak życzliwość, opiekuńczość, ale również odpowiedzialność. To właśnie w ramach kampanii organizujemy razem z PZU zupełnie inny, niż dotąd spotykane, piknik rodzinny w Łazienkach Królewskich, tuż obok znanej warszawskim rodzinom Agrykoli. Wśród atrakcji nie zabraknie zajęć dla dzieci, ćwiczeń wzmacniających kreatywność oraz zadań sprawdzających wiedzę najmłodszych. Najmłodsi będą mogli skorzystać z udostępnionych atrakcji (jak np. dmuchane zjeżdżalnie, baseny z piłeczkami, malowanie buziek) i wziąć udział w animowanych konkursach z nagrodami. Po wszystkich zadaniach będzie można zajrzeć do strefy wypoczynku: przestrzeni, w której rodziny odpoczną na wygodnym leżaku po całodziennych aktywnościach. Po wszystkich zadaniach będzie można zajrzeć do Strefy Aktywnego Wypoczynku: przestrzeni, w której rodziny odpoczną na wygodnym hamaku.

 

„Prezesi-wolontariusze” rodzinni
W trakcie pikniku wolontariuszami będą szefowie największych polskich firm, zrzeszeni w Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011”. Jak mówi Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca: „Zupełnie inny piknik rodzinny!” jest zupełnie inny. Zachęcam w imieniu całej Koalicji „Prezesi-wolontariusze”, by się do nas przyłączyć. Im nas więcej, tym więcej dobrego możemy czynić. W rodzinnym gronie uczymy się pomagać, dzielić się tym, co mamy i zacieśniać więzi, a najważniejsze, że jesteśmy razem. Inaczej niż zazwyczaj spędzamy czas. Jesteśmy wszyscy razem dla kogoś. Nie pozostajemy obojętni na potrzeby innych. Razem także uczestniczymy w piknikowych atrakcjach.

 

„Zabierz rodzinę na wspólne pomaganie!”
Piknik wpisuje się w to, na czym zależy najbardziej organizatorom. Jak mówi Beata Borowiecka, koordynatorka Programu „Wolontariat rodzinny: Razem z Fundacją PZU chcemy pokazać, jak ciekawe mogą być oferty wolontariatu proponowane przez schroniska, fundacje, biblioteki, szkoły, szpitale oraz inne instytucje i organizacje pożytku publicznego. Chcemy również uświadamiać organizacjom, że powinny dostosowywać swoją ofertę wolontariatu również do rodzin, nie tylko grup wolontariuszy – nawet, jeśli łączy ich pokrewieństwo. Nasze ostatnie badanie przeprowadzone przez Centrum Wyzwań Społecznych UW pokazało, że większość polskich organizacji pozarządowych wciąż nie bierze pod uwagę rodzin w swoich strategiach rozwoju wolontariatu. Nasz piknik to kolejny ważny krok w spotkaniu organizacji pozarządowych z polskimi rodzinami.

 

Na zakończenie pikniku organizatorzy planują wspólne puszczanie latawców. Udział we wszystkich atrakcjach będzie bezpłatny. Więcej informacji na www.wolontariatrodzinny.pl

 

Szczegółowy program imprezy:

Miejsce: Łazienki Królewskie w Warszawie (wejście od ul. Myśliwieckiej, przy Agrykoli)
Czas rozpoczęcia i zakończenia: 11.00-16.00

Główne atrakcje:
* Gra terenowa dla rodzin z nagrodami
* Strefa Aktywnego Wypoczynku
* Puszczanie latawców
* Stoiska organizacji pozarządowych z aktywnościami dla rodzin i przykładowymi ofertami wolontariatu
* Konkurencje sprawnościowe, warsztaty i zajęcia animacyjne dla dzieci 
* Poczęstunek

 

 


na druk i dystrybucję podręcznika pt. „Podręcznik regrantingu, czyli jak wdrażać mechanizm regrantingu w samorządach gminnych i powiatowych”, nagranie DVD z filmem „Regranting, czyli sposób zwiększania zakresu, skali i efektywności realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe”  oraz druk ulotki "Regranting dla każdego".

 

W związku z realizacją projektu "Regranting jako sposób zwiększenia zakresu, skali i efektywności realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w gminie i powiecie", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce poszukuje realizatora, do którego zadań należeć będzie: druk
i dystrybucja podręcznika pt. „Podręcznik regrantingu, czyli jak wdrażać mechanizm regrantingu
w samorządach gminnych i powiatowych”, nagranie DVD z filmem „Regranting, czyli sposób zwiększania zakresu, skali i efektywności realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe” oraz druk ulotek dot. regrantingu.

 

INFORMACJE O PROJEKCIE

Celem projektu jest upowszechnienie regrantingu – mechanizmu, umożliwiającego  samorządom zlecanie realizacji zadań publicznych podmiotom zewnętrznym, np. organizacjom pozarządowym.
W ramach projektu wypracowany został modelowy mechanizm regrantingu, który upowszechniany będzie w całej Polsce. Modelowy mechanizm regrantingu opisany został w podręczniku
pt. „Podręcznik regrantingu, czyli jak wdrażać mechanizm regrantingu w samorządach gminnych
i powiatowych”.

 

ZAMAWIAJACY:

Stowarzyszenie Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

ul. Marszałkowska 6/6

00-590 Warszawa

Tel. 022 622 01 22

 

 

TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:

 

Zapytanie ofertowe na realizację zamówienia, zgodnie z zasadą konkurencyjności.

 

Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego postępowania jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:

I.                    Przedmiot zamówienia:

1.       Druk 4000 sztuk podręcznika „Podręcznik regrantingu, czyli jak wdrażać mechanizm regrantingu w samorządach gminnych i powiatowych”,

2.       Nagranie 4000 sztuk DVD z filmem „Regranting, czyli sposób zwiększania zakresu, skali i efektywności realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe”
i dołączenie ich do podręcznika (1 płyta do każdego egzemplarza podręcznika) i druk naklejki na płytę,

3.       Dystrybucja  podręcznika do wszystkich gmin i powiatów w Polsce (ok. 3000 adresów).

4.       Druk 2000 sztuk dwustronnej ulotki dot. regrantingu,

 

 

II.                  Określenie przedmiotu zamówienia za pomocą kodu CPV:

 

22100000-1 Drukowane książki, broszury i ulotki

64100000-7 Usługi pocztowe i kurierskie

 

III.                Szczegółowy opis zadań:

1.       Druk 4000 sztuk podręcznika „Podręcznik regrantingu, czyli jak wdrażać mechanizm regrantingu w samorządach gminnych i powiatowych”,

a.    Podręcznik będzie składał się z dwóch tomów zapakowanych do teczki/etui kartonowego (tak, aby było widać grzbiety tomów): 1 tom ok. 110 stron + 4 strony okładki, 2 tom – ok. 200 stron + 4 strony okładki. Pierwszy tom będzie zawierał kieszeń na DVD po wewnętrznej stronie przedniej okładki.

b.    Format: 240 x 270 mm

c.     Okładka:

·      kolorystyka 4+0

·      papier 350 gram kreda mat

·      folia matt + lakier UV

·      po wewnętrznej stronie przedniej okładki będzie znajdowała się kieszeń na DVD.

d.    Środek:

·      kolorystyka 4+4

·      papier 80 - 90 gram - ekologiczny

2.       Druk 2000 sztuk dwustronne ulotki dot. regrantingu,

a.    Format: A5, awers-rewers

b.    Papier: 300g

c.     Kolor: 4+4

 

5.       Nagranie 4000 sztuk DVD z filmem „Regranting, czyli sposób zwiększania zakresu, skali i efektywności realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe”
i dołączenie ich do podręcznika (1 płyta do każdego egzemplarza podręcznika) i druk naklejki na płytę,

a.       Płyta powinna być zapakowana do przezroczystej koperty chroniącej przed zarysowaniami, a następnie umieszczona w kieszeni, znajdującej się po wewnętrznej stronie przedniej okładki podręcznika.

 

3.       Dystrybucja  podręcznika do wszystkich polskich jednostek samorządu terytorialnego szczebla gminnego i powiatowego (ok. 3000 adresów). Pozostałe egzemplarze podręcznika Wykonawca dostarczy Zamawiającemu.

a.    Zamawiający dostarczy Wykonawcy bazę adresów do wysyłki.

b.    Wykonawca dostarczy po jednym egzemplarzu podręcznika (zawierającego
2 tomy oraz DVD z filmem) do każdej jednostki samorządu terytorialnego
w Polsce.

c.     Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzenia dostarczenia podręcznika, zgodnie ze sposobem jego dystrybucji.

 

4.    Przewidywany harmonogram realizacji zadań:

 

Zadanie

Okres realizacji

a. przekazanie Wykonawcy przez Zamawiającego projektu podręcznika i ulotki oraz DVD i pamięci USB z filmem.

do 1 sierpnia 2014 r.

b. wydruk próbny podręcznika i ulotki

do 8 sierpnia 2014 r.

c. druk ostateczny podręcznika, nagrywanie DVD z filmem

do 22 sierpnia 2014 r.

d. dystrybucja podręcznika

do 1 września 2014 r.

 

5.    Warunki realizacji zamówienia:

§  Zamawiający dostarczy Wykonawcy projekt podręcznika i ulotki oraz film we wspólnie uzgodnionych formatach.

§  Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu nośniki, na których Zamawiający przekazał Wykonawcy film dot. regrantingu.

§  Wykonawca przed rozpoczęciem druku ostatecznego przekaże Zamawiającemu podręcznik wydrukowany w wersji próbnej. W przypadku wykrycia nieprawidłowości, Wykonawca zobowiązany jest do ich poprawienia.

§  Osoby realizujące zamówienie zobowiązane są do rzetelnej i terminowej jego realizacji.

 

6.    Wymagania dotyczące Wykonawcy:

§  Realizacja co najmniej trzech masowych zamówień zakładających druk co najmniej 500 szt. publikacji o objętości nie mniejszej niż 300 stron.

§  Dysponowanie powierzchnią umożliwiająca przechowanie 4 tys. sztuk podręcznika.

§  Dysponowanie mocami produkcyjnymi zapewniającymi realizację zamówienia.

§  Dysponowanie możliwościami logistycznymi pozwalającymi na dystrybucję dużej liczby podręczników.

 

7.    Kryteria wyboru oferty:

§  Warunki realizacji zamówienia – sposób dystrybucji podręcznika wraz z filmem gwarantujący najszybsze i najskuteczniejsze dotarcie do odbiorcy (25%)

§  Realizacja podobnych zamówień (25%)

§  Cena (50%)

 

8.    Termin związania ofertą:

Termin związania ofertą wynosi 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert.

 

9.    Informacje dotyczące składania ofert:

§  Wykonawca składa Zamawiającemu:

- oświadczenie, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do zapytania,

- ofertę Wykonawcy (Załącznik nr 2 do zapytania),

-  wykaz wykonanych usług/produktów (Załącznik nr 3 do zapytania),

§  Oferty stanowiące odpowiedź na zapytanie należy przesłać e-mailem najpóźniej do dnia 10 czerwca 2014 roku, do godziny 12:00, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. 

§  Osobą odpowiedzialną za zapytanie po stronie Zamawiającego jest Marzena Kacprowicz, tel.: 22 622 01 22, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Prosimy o zapoznanie się z dokumentami w załaczniku - wersja .doc.

Partnerzy

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie. Zgadzam się