News

 Równe szanse dzieci niepełnosprawnych i z ubogich rodzin są priorytetem dla Szkoły Otwartych Serc z Malborka. Stąd imprezy charytatywne, Festiwale Rekreacji i Zabawy, "Kampania na rzecz Dziecka", konferencja "Razem dla dziecka", koncerty charytatywne i wiele innych. Od kilku lat te działania mocno wspiera i firmuje swoja twarzą Agnieszka Cegielska, ambasadorka SOS, nazywana przez nich Aniołem. Ta współpraca może służyć jako wzór na realizowanie strategii win-win między Gwiazdą a organizacją pozarządową, w której wygrywają obie strony.

 

Sto procent z siebie

 

Agnieszka Cegielska – prezenterka pogody w stacji TVN, laureatka plebiscytu Gwiazdy Dobroczynności, „Telekamery Teletygodnia”, była Miss Polski Nastolatek - wie, jak ogromnie ważna jest jej współpraca ze Szkołą Otwartych Serc.  Daje z siebie ile może współorganizując wydarzenia Fundacji. Wynika to z naturalnego dla niej obowiązku pomagania tym, którzy mieli w życiu pod górkę. Odbierając statuetkę „Gwiazdy Dobroczynności” w kategorii "Darczyńca organizacji społecznej" powiedziała, że ten, któremu zostało dane więcej niż na co dzień potrzebuje, ma moralną odpowiedzialność i obowiązek, żeby umieć się tym dzielić”. Agnieszka Cegielska angażuje swoich przyjaciół, także inne osoby publiczne w działania Fundacji. Doskonale wie, czego trzeba podopiecznym, łączy ją mocna więź z Prezes Fundacji SOS Dorotą Ojdowska-Starzyk. Na pytanie dziennikarki z portalu zaradna-mama.pl czemu pomaga Fundacji z Malborka, skoro mieszka od wielu lat w Warszawie, odpowiedziała: W Malborku mieszka cała moja rodzina z mamą na czele, a Fundacja Szkoła Otwartych Serc została powołana do życia przez moją „drugą” mamę – panią Dorotę Ojdowską-Starzyk, która wiele lat temu przygotowywała mnie do matury. I dodaje: Jestem ambasadorką malborskiej fundacji, ale też staram się angażować w inne akcje społeczne, zarówno w Warszawie jak i na terenie całego kraju.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=SrtSIxeqPoY

 

Prezenterka przekazała fundacji wiele darów rzeczowych, ale jej działania są czymś więcej, niż zbiórką odzieży i butów dla dzieci. Pozyskała sponsorów na zakup krzesełka rehabilitacyjnego dla głuchoniewidomego chłopca, router dla dzieci z niedowładem nóżek, zabawek edukacyjnych dla dzieci z klas integracyjnych. Dzięki Agnieszce Cegielskiej Fundacja nawiązała współpracę z Fundacją LOTOS oraz Mówimy Obrazami, a jej podopieczni otrzymali sprzęt rehabilitacyjny i pomoce dydaktyczne. Zorganizowała trzy koncerty połączone z licytacją darów, które zbierała wśród swoich przyjaciół i znajomych. Dzięki pieniądzom uzyskanym z licytacji Fundacja stworzyła trzy sale : Salę integracji sensorycznej, Radosną salę i Salę doświadczania świata

 

Korzyści dla wielu

Jesteście dowodem na to, że razem potrafimy dosięgnąć nieba w słusznej sprawie! pisała na Facebooku Agnieszka Cegielska tuż po balu Gwiazd Dobroczynności w warszawskim Hotelu Sofitel Victoria. Wygrana Agnieszki Cegielskiej w plebiscycie to nie tylko prestiż, ale także realna pomoc dla fundacji: czek na 10 tys. zł oraz komputer. Ważne jest także to, że prezenterka wspiera fundację ze swojego rodzinnego miasta, dzięki czemu w pewnym stopniu promuje sam Malbork. Agnieszce Cegielskiej podczas gali rozdania nagród towarzyszył burmistrz Malborka Andrzej Rychłowski. Sam Urząd Miasta Malborka informował na swojej stronie: - To ogromny sukces nie tylko samej dziennikarki, ale przede wszystkim solidarności lokalnej społeczności, która systematycznie przez ponad 8 tygodni oddawała głosy na nominowaną w konkursie Agnieszkę Cegielską. Mieszkańcy Malborka bardzo cenią wkład prezenterki w pomoc Szkole Otwartych Serc. Agnieszka zaraża swoim zaangażowaniem także inne gwiazdy, na ostatnim koncercie w ramach imprezy charytatywnej "Gramy i Pomagamy” swój recital miała Tamara Arciuch a licytację dobroczynną razem z Agnieszką Cegielską poprowadził również znany aktor - Bartek Kasprzykowski.  

 

Mądrze sięgaj Gwiazd

Współpraca fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji z gwiazdami, wbrew pozorom nie jest prostą sprawą. Mądra współpraca, która zaowocuje realną pomocą dla podopiecznych danej organizacji to domena tych, którzy wiedzą jak uczciwie i z szacunkiem angażować wybraną przez siebie Gwiazdę. Patrząc na to ile dobrego zrobili laureaci i finaliści czterech edycji  Gwiazd Dobroczynności, postanowiliśmy zebrać najlepsze praktyki współpracy organizacji społecznych i gwiazd, aby propagować mądre pomaganie – mówi Agnieszka Ciźla, koordynator plebiscytu. Osoby z tzw. „świecznika” coraz chętniej angażują się w pomoc organizacjom społecznym, sposobów jest wiele: akcje wolontariacie, koncerty charytatywne, licytacje, odwiedziny małych pacjentów w szpitalach, nietypowe wydarzenia - np. z okazji Dnia Ojca czy warsztaty gotowania. Wymaga to od osób znanych poświęcenia wolnego czasu ale i użyczenia swojej „twarzy” czy kompetencji zawodowych. Dlatego tak istotne jest wypracowanie jasnych zasad współpracy i informowanie o najlepszych praktykach, takich jak wyżej przytoczona współpraca Agnieszki Cegielskiej i Fundacji Szkoła Otwartych Serc. Już jesienią na stronie www.gwiazdydobroczynnosci.pl, pojawią się opisy oraz krótkie filmy, które pomogą zarówno organizacjom społecznym jak i gwiazdom w nawiązywaniu świadomej, otwartej i efektywnej współpracy. Mamy nadzieję, że dzięki temu ofensywa dobroczynności gwiazd będzie zataczać coraz szersze kręgi – dodaje Agnieszka Ciźla.

 

 

Bibliotekarki pracujące w małych miejscowościach ponownie ubiegają się o stypendium, które mogą przeznaczyć na dowolny cel związany z rozwojem osobistym. Dzięki swojej aktywności mają szansę wygrać pieniądze na kupno tabletu, wycieczkę za granicę, kurs zumby lub warsztaty kulinarne. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce czeka na zgłoszenia bibliotekarek do 16 sierpnia. Stypendium zostanie wręczone podczas IV Kongresu Bibliotek Publicznych 21 października w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

 

Stypendium im Olgi Rok jest finansowane ze środków funduszu wieczystego, utworzonego w 2012 roku z inicjatywy wnuczki Olgi Rok – Ani, która w ten sposób chciała upamiętnić życie i pracę babci – bibliotekarki. Celem konkursu stypendialnego im. Olgi Rok jest wsparcie rozwoju osobistego bibliotekarek z małych miejscowości oraz zebranie i docenienie historii kobiet, które – podobnie jak kiedyś Olga Rok – potrafią mobilizować siebie i innych do poszukiwania nowych rozwiązań, do przełamywania stereotypów i które wspierają rozwój swoich społeczności.

 

Decyzję o przyznaniu stypendium podejmuje Kapituła Konkursu na podstawie wniosków składanych przez kandydatki, które opisują swoje doświadczenia zawodowe i osobiste.

 

W skład Kapituły wchodzą przedstawicielki i przedstawiciele bibliotek, organizacji pozarządowych, literatury i mediów:

  •      Urszula Kopeć – Zaborniak – laureatka I edycji Konkursu im. Olgi Rok, dyrektorka Miejskiej Biblioteki Publicznej w Cieszanowie na Podkarpaciu,
  •      Anna Rok - założycielka Funduszu Wieczystego im. Olgi Rok,
  •      Olga Tokarczuk - pisarka, laureatka Nagrody NIKE
  •      Sylwia Chutnik – pisarka i felietonistka, działaczka społeczna, prezeska Fundacji MaMa,
  •      Teresa Ogrodzińska – działaczka organizacji pozarządowych, prezeska Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego,
  •      Anna Polus -  bibliotekarka, wicedyrektorka Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki
  •      Beata Jasiak – bibliotekarka, koordynatorka regionalna Programu Rozwoju Bibliotek w Dolnośląskiej Bibliotece Publicznej im. Tadeusza Mikulskiego,
  •      Ewa Rozkosz – bibliotekarka, trenerka, Biblioteka Dolnośląskiej Szkoły Wyższej,
  •      Maciej Jakubczyk – członek zarządu Stowarzyszenia Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej,
  •      Rafał Kramza - prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego,
  •      Paweł Łukasiak - prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.


Patronat honorowy nad Funduszem Wieczystym objęła Pani Agnieszka Kozłowska-Rajewicz, Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania. Bibliotekarki mogą przesyłać zgłoszenia do 16 sierpnia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

W formularzu trzeba opisać między innymi:

    - aktualne miejsce pracy i wykonywane obowiązki,
    - potrzeby osób korzystających z biblioteki i sposoby, w jaki biblioteka do nich dociera,
    - jeden projekt biblioteki będący szczególnym powodem do dumy,
    - najważniejsze doświadczenie związane z pracą w bibliotece,
    - rozwój swojej biblioteki w perspektywie 10 lat,
    - współpracę z członkami lokalnej społeczności.

 

Do zgłoszenia mogą dołączyć list polecający np. od osoby korzystającej z biblioteki, innej bibliotekarki lub przedstawiciela samorządu czy innej lokalnej instytucji, artykuły prasowe potwierdzające osiągnięcia, a także zdjęcia ilustrujące prowadzone projekty.Kapituła konkursu przy ocenie zgłoszeń bierze pod uwagę całokształt doświadczeń życiowych kandydatek, zaangażowanie w działalność biblioteki oraz nowatorskie metody współpracy z osobami korzystającymi z biblioteki i partnerami lokalnymi. Pierwsze stypendium im. Olgi Rok w roku 2012 otrzymała Urszula Kopeć-Zaborniak z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Cieszanowie na Podkarpaciu. Operatorem Funduszu Wieczystego im. Olgi Rok jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, promująca ideę funduszy wieczystych i kapitałów żelaznych w ramach kampanii „Jesteśmy dziś, jutro, zawsze”. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego prowadząca Program Rozwoju Bibliotek skierowany do placówek bibliotecznych w małych miejscowościach.

 

Kim była Olga Rok? Jak działa fundusz Jej imienia? Jak można go wesprzeć? Dalsze informacje na stronie: www.projektbabcia.pl


Wniosek do pobrania:
http://projektbabcia.pl/

 

 

 

 

Kasowanie biletów fantazyjnym dziurkaczem, wieszanie kurtek w szatni, wskazywanie miejsca na widowni – tym na co dzień nie zajmują się prezesi największych firm w Polsce. 11 czerwca w Teatrze Kamienica zrobili wyjątek. Członkowie Koalicji „Prezesi-Wolontariusze 2011” na jeden dzień wcielili się w rolę personelu teatralnego, a dzieci mogły obejrzeć spektakl „Czerwony Capturek”, przygotowany specjalnie dla nich przez pracowników krakowskiej firmy Capgemini. Dla maluchów była to wyjątkowa i nieczęsta okazja do poznania biznesmenów, uczestniczenia w wydarzeniu kulturalnym oraz do nauki przez zabawę.

 

W trzeciej już edycji wydarzenia „Dzień Dziecka z Prezesami-wolontariuszami w Teatrze” wzięło udział 6 Prezesów-wolontariuszy: Paweł Ornatek (Lyreco), Marek Jurkiewicz (Start People), Seweryn Jakubiec (ICP Group), Paweł Kacprzyk (Medicover), Guido Vreuls (Otto Polska) oraz Marek Kuzaka (AMS). Razem z Emilianem Kamińskim, dyrektorem Teatru Kamienica  (tegoroczny laureat konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2012”)  Prezesi-wolontariusze zaprosili 187 dzieci z 9 ośrodków współpracujących z firmami będącymi w Koalicji oraz samym Teatrem. Do pomocy Prezesom, zgłosiło się 12 wolontariuszy z firmOtto Polska, Start People, Lyreco, Medicover oraz ICP Group.


Tuż przed  spektaklem prezesi opowiedzieli najmłodszym o swoich codziennych zajęciach i pasjach oraz dlaczego zostali wolontariuszami. Wyjaśnili krótko, dlaczego pojawili się dla nich w teatrze mimo, że na co dzień zajmują się zupełnie innymi rzeczami.

 


Po spektaklu na wszystkie dzieci czekały upominki przygotowane przez firmy: Otto Polska  (buty i odzież sportowa) oraz Lyreco i Danone (poczęstunek). Prezesi wraz z wolontariuszami rozdawali prezenty, pomagali dzieciom w szatni i pilnowali razem z nauczycielami, aby nikt się nie zawieruszył w pięknych salach Teatru Kamienica.

 


Na widowni gościły dzieci z Powiślańskiej Fundacji Społecznej, Fundacji Pomocy Rodzinie Gwiazdeczka, TPD Środowiskowe Ognisko Opiekuńczo – Wychowawcze w Borzęcinie Dużym, Domu Dziecka nr 2 im. J. Korczaka, TPD – Środowiskowe Ognisko „Pod Parasolem” w Pomiechówku i TPD w Kosewie, Gminnego OPS w Michałowicach, Stowarzyszenia Centrum Młodzieży „Arka” w Radomiu i Caritas Archidiecezji Łódzkiej.


Całe wydarzenie wpisuje się w Apel Prezesów-wolontariuszy z 2011 roku, skierowany do  menedżerów wysokiego szczebla o dzielenie się swoim czasem, doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami w ramach akcji wolontariackich. W ten sposób kolejny raz członkowie Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011” mogli pokazać pozytywne przykłady zaangażowania w życie społeczne liderów biznesu i środowiska przedsiębiorców.

******************************************************

Koalicja „Prezesi-wolontariusze 2011” to otwarty projekt o coraz większej sile oddziaływania. 21 marca 2011 r. gdy z inicjatywy Macieja Owczarka (Prezesa ENEA S.A.) oraz Pawła Łukasiaka (Prezesa Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce) powstawała Koalicja, pod Apelem „Czas biznesu, czas pomagania” podpisało się 6 członków-założycieli. Po niecałym roku funkcjonowania Koalicja liczy już 22 Prezesów-wolontariuszy, a kolejne wnioski wciąż napływają.


W chwili obecnej do Koalicji należą: Harry Klompe (Danone Sp. z o.o.), Sławomir S. Sikora (Citi Handlowy), Maciej Witucki (Orange Polska), Maciej Szwarc (AXA Polska), Marek Kuzaka (AMS S.A.), Artur Starek (Tchibo Warszawa), Adam Niewiński (Dom Inwestycyjny Xelion), Paweł Ornatek (Lyreco Polska), Paweł Kacprzyk (Medicover), Teresa Górecka (Biuro Turystyki ZNP LogosTour), Zbigniew Jagiełło (PKO Bank Polski S.A.), Piotr Wielgomas (BIGRAM), Przemysław Pięta(Amber Energia), Mariusz Klimczak (Bank Ochrony Środowiska), Marek Grodziński (Capgemini Polska), Joanna Pruszyńska-Witkowska (Headlines Porter Novelli), Leszek Niedałtowski (STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi), Guido Vreuls (OTTO Polska), Marek Jurkiewicz (Start People), Lesław Wojtas(Podkarpacki Banku Spółdzielczy), Krzysztof Michniewicz (ICP Group).

Więcej informacji na temat Koalicji „Prezesi-wolontariusze 2011” mogą Państwo uzyskać na portalu www.DobryBiznes.Info

W najbliższa niedzielę 16 czerwca w Pałacu Staszica poznamy zwycięzcę Konkursu im. Inki Brodzkiej-Wald. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce i Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza nagrodzą najlepszą pracę doktorską z dziedziny humanistyki, poświęconą współczesności. Nagroda zostanie przyznana z Funduszu Wieczystego ustanowionego przez grono najbliższych przyjaciół profesor Aliny „Inki” Brodzkiej-Wald- jednej z założycielek olimpiady polonistycznej. Uroczystość poprowadzi Ewa Wilk, publicystka tygodnika POLITYKA.

 

Zwycięzcę wybierała Kapituła Konkursu, w skład której weszli znani przedstawiciele środowiska humanistów prof. Maryla Hopfinger-Amsterdamska oraz prof. Grażyna Borkowska, pracujące w Instytucie Badań Literackich PAN, Członek Rady Naukowej Instytutu Historii PAN - prof. Feliks Tych, prof.  Marek Zaleski - polski krytyk literacki, eseista i publicysta, oraz  dr Tomasz Żukowski, uczeń prof. Aliny Brodzkiej-Wald. Kapituła musiała wybrać najlepszą według nich pracę, spośród 28 zgłoszonych w I edycji. Zadanie było nie lada wyzwaniem zważywszy, że każda nadesłana praca doktorska zawiera około 300 stron - mówi Karolina Muzal, koordynatorka Konkursu.


Profesor Alina Brodzka-Wald wypromowała ponad 20 doktorów, koordynowała pracę zespołu redakcyjnego „Słownika Literatury XX wieku”, stanowiącego jedyne w swoim rodzaju źródło wiedzy o tym okresie polskiej literatury, nie tylko dla studentów polonistyki. Jak wspominają jej uczniowie, przyjaciele i współpracownicy była osobą o wielkiej erudycji, niewiarygodnym wyczuciu cudzej indywidualności i niepowtarzalności - ukształtowała wielu badaczy, historyków, krytyków średniego i młodego pokolenia. Wszyscy laureaci i finaliści Olimpiady Polonistycznej, doktoranci i przyjaciele, współpracownicy i młodzi badacze zawsze mogli liczyć na pomoc i radę prof. Aliny Brodzkiej-Wald, nie tylko na tę naukową, ale także zwyczajną, związaną z życiem codziennym. Teraz, po jej odejściu, młodzi zdolni humaniści z tytułem doktora mają szansę w kolejnych edycjach konkursu zostać wynagrodzeni za swoja pracę, dzięki wspaniałomyślności przyjaciół prof. Aliny „Inki” Brodzkiej-Wald, którzy założyli fundusz wieczysty jej imienia przy Akademii Rozwoju filantropii w Polsce.

 

Więcej o Konkursie: http://funduszwieczysty.pl.

Wendy Hawkins – prezes Intel Foundation, Marylisa Durban z Orange Foundation, Eva Hambach z Europejskiego Centrum Wolontariatu, Jadwiga Czartoryska - prezes Fundacji Orange, Krzysztof Więckiewicz z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Jerzy Karwelis to goście panelu dyskusyjnego w ramach Konferencji połączonej z Galą Finałową II edycji Konkursu ‘Discover E-volunteering’. 17 czerwca w Forcie Sokolnickiego spotkają się przedstawiciele organizacji pozarządowych z całej Europy, firm, mediów i administracji rządowej, aby rozmawiać o wpływie rewolucji cyfrowej na różne obszary życia, także na rozwój społeczny i pomaganie.

 

Goście konferencji będą mogli wziąć udział w inspirujących warsztatach i panelu dyskusyjnym, przekonają się, jak e-wolontariat i wolontariat kompetencji wyglądają w praktyce oraz poznają specjalistów od (e-)wolontariatu pracowniczego. Na koniec poznamy laureatów Konkursu Discover e-volunteering promującego najciekawsze projekty angażujące wolontariuszy działających w sieci. W tym roku o zwycięstwo walczyły aż 72 projekty z 24 krajów Europy.

 

Warsztaty o tym, jak zmienić świat… siedząc przed komputerem

Konferencja podzielona będzie na dwie części: warsztatową, w której odbędzie się 5 różnorodnych warsztatów oraz oficjalną, połączoną z rozdaniem nagród w konkursie ‘Discover e-volunteering’. Wśród tematów poruszanych na warsztatach będzie m.in. to, jak skutecznie działać społecznie nie ruszając się z domu, jak e-wolontariat może pomóc wolontariatowi tradycyjnemu oraz dlaczego warto wpleść wolontariat kompetencji w CSR, Uczestnicy poznają dobre praktyki dzięki przedstawicielom Europejskiego Centrum Wolontariatu (CEV) oraz Bussiness In the Community. Każdy uczestnik będzie miał możliwość zapisana się na dwa dowolne warsztaty za pomocą formularza on-line.

 

Panel dyskusyjny o e-działaniach

Wśród gości panelu dyskusyjnego, który rozpocznie się po zakończeniu warsztatów, będą Wendy Hawkins z Fundacji Intela, MaryLisa Durban z Orange Foundation, Jadwiga Czartoryska – prezes Fundacji Orange, Eva Hambach z Europejskiego Centrum Wolontariatu (CEV), Krzysztof Więckiewicz z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Moderatorem panelu będzie Jerzy Karwelis. Panel poświęcony będzie temu, jak nowe technologie przyczyniają się do rozwoju indywidualnego i społecznego, jak edukacja i zaangażowanie przez Internet mogą łączyć ludzi bez względu na wiek, płeć i kraj pochodzenia. Goście zastanowią się też, czy wirtualny wolontariat jest szansą dla firm, instytucji państwowych i organizacji pozarządowych na lepszą komunikację i rozwijanie kompetencji pracowników.

Wyniki Konkursu „Discover E-volunteering”

Do konkursu zgłoszono łącznie 72 projekty z 24 krajów Europy. Międzynarodowa kapituła wybrała 13, które wzięły udział w głosowaniu internetowym. Wśród nominowanych są projekty z Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Chorwacji, Rosji, Rumunii, Turcji, Czech, Ukrainy i Polski. Projekty zostaną nagrodzone w dwóch kategoriach: istniejących projektów e-wolontariackich oraz nowych projektów e-wolontariatu pracowniczego. W tym roku Fundacja Dobra Sieć i Fundacja Orange – organizatorzy konkursu - wręczą tez nagrodę dla najciekawszej aplikacji stworzonej podczas Hackathonu dla e-wolontariatu, który odbył się 18 i 19 maja w Warszawie w siedzibie Orange Polska. W dwa dni, dzięki intensywnej pracy programistów powstały cztery aplikacje – m.in. system do zarządzania grafikiem wolontariuszy dla Fundacji Dzieci Niczyje, platforma wspierająca akcję „Dzielę się książkami” dla Fundacji „Dziecko i Kultura”, Gra fundraisingowa dla Fundacji Psiegrane Marzenia. Na koniec dla wszystkich laureatów i gości zaśpiewa uczestniczka najnowszej edycji programu TVP „Voice of Poland” Kasia Dereń.


Wwwirtualny wolontariat – o co chodzi?


E-wolontariat wciąż jest nowym i nie do końca zbadanym zjawiskiem ze względu na dynamikę rozwoju. Internauci codzienne wpadają na bardzo ciekawe pomysły, porywające wirtualne i realne społeczności do wspólnego działania. Co roku do konkursu "Odkryj e-wolontariat" wpływają nowe, unikatowe projekty, które są odpowiedzią na konkretne potrzeby wielu organizacji, a dodatkowo integrują internautów wokół ważnych społecznie spraw. Wśród nich są często bardzo nietypowe inicjatywy. Internauci z Belgii stworzyli wirtualną przestrzeń pomocy uzależnionym, w Chorwacji powstała międzypokoleniowa inicjatywa, która pomaga mieszkańcom Rijeki zgłębić historię własnego miasta. E-wolontariusze prowadzą wywiady z najstarszymi mieszkańcami, robią zdjęcia i redagują stronę, która opowiada historię miasta. W Turcji powstała wirtualna baza miejsc niedostępnych dla osób niepełnosprawnych. Polska może się pochwalić projektem ‘E-help for children and youth’. Dzięki niemu wykwalifikowani e-wolontariusze udzielają fachowej pomocy dzieciom i młodzieży zmagającej się z problemami w szkole, związkach czy innych dziedzinach życia.


Więcej informacji o e-wolontariacie na www.e-wolontariat.pl oraz www.e-volunteering.eu

 

LINK DO REJESTRACJI NA WARSZTATY: https://docs.google.com/forms/d/1IoizZv_RCvPwD0hG59n14m3eBj58_6_RVVWztXqvso4/viewform?pli=1


Za organizację II edycji Konkursu „Discover E-volunteering” odpowiada Fundacja Dobra Sieć oraz Fundacja Orange, we współpracy z Lokalnymi Partnerami. Konkurs jest współfinansowany przez France Telecom-Orange Group Foundation.

Partnerzy

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie. Zgadzam się