News

Łamigłówki, warsztaty, gry planszowe, blogi edukacyjne, quizy, filmiki, gry terenowe i wiele innych – tak może wyglądać nauka matematyki! Jeśli jesteś zwolennikiem edukacji przez zabawę, pasjonują cię nauki ścisłe i masz swój pomysł na niebanalne i skuteczne uczenie matematyki, zgłoś się do konkursu grantowego "mPotęga". Termin nadsyłania wniosków upływa 11 maja 2015 roku. Więcej informacji na stronie www.mpotega.pl

 

Dzisiaj Wasz świat jest zupełnie inny. Macie możliwość wyjazdów, większy dostęp do kursów, szkoleń, kiedyś problemem był nawet paszport. Pewne ważne rzeczy były poza zasięgiem. Tylko nieliczni mieli dostęp do świata zachodniego. Dzisiaj te różnice, są bardzo małe – takimi słowami rozpoczął spotkanie z uczniami X LO im. Ruy Barbosy Dariusz Krzewina, Prezes Zarządu PZU Życie S.A., członek Koalicji Prezesi-wolontariusze 2011


W czasie spotkania zorganizowanego w ramach wolontariatu kompetencji z uczniami pierwszej klasy Prezes wspominał swoje czasy szkolne, różnice między dawnym systemem szkolnictwa a dzisiejszym, pogratulował również uczniom wyboru szkoły, która stawia na przedsiębiorczość. Jak sam mówił: Wcześniej przedsiębiorczość kojarzyła się  z negatywną, prywatną inicjatywą, która nie była powszechnie akceptowana.


Młodość to też czas wyborów
Lata liceum to najlepsze i najciekawsze lata. Niestety młody człowiek nie zdaje sobie sprawy, że mając 15-16 lat jest w najciekawszym momencie życia. Potem dopiero  orientuje się, ze najlepsze lata ma za sobą. Jesteście w czasie, w którym decydujecie, co będziecie robić w przyszłości. Teraz ważne są wasze wybory – mówił do uczniów Prezes Dariusz Krzewina.  Dlatego też Prezes radził uczniom, aby w pierwszej kolejności stawiali na naukę języków. Przede wszystkim angielskiego, a w wolnej chwili… chińskiego. Świat funkcjonuje tak, że z Niemcem rozmawia się po angielsku. Liczy się umiejętność komunikowania i wyrażania swoich myśli. Dziś bez angielskiego, to jak być bez ręki. W kontekście studiowania Prezes podkreślał, że to, co młodzi będą studiować, może minąć się z rzeczywistością. Studiowałem handel zagraniczny i myślałem, ze będę jeździć za granice, a siedziałem za biurkiem.  Prezes Krzewina namawiał uczniów, aby wybrali bardzo dobre szkoły i od pierwszego roku studiów zbierali wszelkie możliwe doświadczenia tj. staże, wolontariat, praktyki, pracę tymczasową. Wszystko to, według niego, pomaga zdobyć umiejętności, które mogą przydać się w zaskakującym momencie drogi zawodowej.


Trzeba umieć marzyć
Jeśli człowiek nie umie marzyc, to ma duży problem ze wszystkim. Życie musi być takim projektem, trzeba mieć plan, dobrać odpowiednie narzędzia do swoich marzeń, czyli staże, praktyki, a potem to wszystko  wdrożyć w życie.  Prezes Krzewina kilka razy podkreślał, żeby  starać się robić to, co się naprawdę lubi. Prezes radził, aby młodzi nie szli za namową lub za modą: Praca to więcej niż połowa życia, dziś – dzięki nowym technologiom - człowiek jest dostępny cały czas. Praca jest więc niezwykle ważną częścią życia każdego z nas. Trzeba słuchać swojego wewnętrznego głosu, dokonywać wyboru w oparciu o swoje wyczucie - kim się chce być i co się chce robić.


Każdy ma swój Mount Everest
Prezes PZU Życie S.A poruszył temat sukcesu. Jak sam mówił: Sukces chce odnieść każdy. Ale dla każdego sukces ma inną definicję. Warto mieć wyobrażenie, co dla mnie oznacza sukces. Ważne, aby być zadowolonym z siebie, nie róbić rzeczy dla innych,ale  dla siebie. Przekonywał uczniów, którzy za kilka lat będą tworzyć swoje firmy lub zatrudnią się w korporacjach, aby pamiętali, że ważne są wartości niemierzalne, bez których traci się sens życia. Zadowolenie z życia, satysfakcja, jest bardzo ważna. Bogactwo nie daje szczęścia, zdrowia. Warto wcześniej o tym myśleć, nie żyć dla samego sukcesu. Wspominał, że w Polsce 20 lat temu był wielki pęd do zdobywania szczęścia w życiu kosztem wyrzeczeń rodzinnych i osobistych. Radził, aby od początku kariery starać się znaleźć balans równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym.


Szczęściu trzeba pomagać
Prezes Krzewina dał młodym kilka recept na przyszłość. Zaznaczył, że w życiu dużą  rolę odgrywa niestety przypadek, ale… szczęściu trzeba pomagać. Według niego najlepsza strategia  to dokonywać właściwych wyborów, być racjonalnym, przedsiębiorczym, rozsądnym i dużo pracować. Ważna jest też  wiara w siebie. Trzeba wierzyć w swoje umiejętności i swoje sądy, trzeba umieć ich bronić i je wygłaszać. Trzeba mieć umiejętność sprzedaży samego siebie. Nie wystarczy umieć, trzeba umieć to pokazać i bronić swoich pomysłów. Trzeba umieć sprzedawać swoją wiedze. Według niego droga do sukcesu otwiera się, gdy człowiek komunikuje swoją wizję, racje i argumenty  i gdy przekonawszy innych, pociągnie ich do działania. Prezes Krzewina, mając wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi zauważył, że dziś trudno jest osiągnąć cokolwiek  samemu, bo świat stawia na pracę zespołową.


Przyszłość stoi otworem
Na koniec spotkania Prezes Krzewina przekonywał uczniów, że dziś ceni się ludzi, którzy są ukierunkowani na konkretną  dziedzinę i są specjalistami w przyszłościowej branży. W biznesie bardzo ważna jest innowacyjność,  kreatywność i solidna wiedza w konkretnej dziedzinie. Prezes podkreślał, że  trzeba być bardzo otwartym na świat. Radził uczniom, aby zapamiętali, że dziś ludzie budują karierę w oparciu o relacje. Prezes poruszył również kwestię słabych stron. Doradził uczniom, aby „łapali byka za rogi”, świadomie eliminowali swoje słabe punkty i obiektywnie zarządzali swoją osobowością. Podkreślał, że świadomość słabych punktów, to zaleta. Trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń, ale trzeba też z nimi walczyć, eliminować je lub umieć z nimi żyć.

 


Warsztat Prezesa  Dariusza Krzewiny w ramach wolontariatu kompetencji organizowanego przez Koalicję Prezesi-wolontariusze 2011 odbył się w Liceum Ogólnokształcącym im. Ruy Barbosy na Pradze Północ w Warszawie. Partnerem spotkania było Studenckie Forum Businesss Centre Club.

Czy wiesz, że możesz zostać sędzią w wyjątkowym konkursie? To bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę glosuj.dobroczyncaroku.pl i zagłosować na firmę, która dobro czyni cały rok – przez filantropię lub wolontariat. Poznaj najciekawsze i najbardziej wartościowe działania społeczne polskich firm i wybierz swojego faworyta! Każdego dnia możesz oddać jeden głos na firmy w kilku kategoriach! Warto, bo możesz wygrać zaproszenie na uroczystą Galę Finałową Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku 2015” 26 maja br. Honorowy Patronat nad tym wydarzeniem objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.  Głosowanie internautów trwa do 14 kwietnia.

 

 

 

 

KATEGORIA: PROJEKT SPOŁECZNY - Duża firma
W kategorii Projekt społeczny o nagrodę walczą zarówno duże, jak i średnie i małe firmy. Wśród tych pierwszych jest T-MOBILE nominowany przez Fundację TVN "nie jesteś sam" za projekt „Pomoc Mierzona Kilometrami”. Do akcji włączyło się ponad 500 tysięcy aktywnych posiadaczy smartfonów, którzy przebiegli  ponad 80 milionów kilometrów, zdobywając tym samym milion złotych na rzecz niepełnosprawnych podopiecznych Fundacji TVN „nie jesteś sam”. Drugim finalistą jest Fundacja PZU nominowana przez Stowarzyszenie WIOSNA za wsparcie akcji "Szlachetna Paczka". Ponad 3 000 pracowników z Grupy PZU w ramach tej akcji zorganizowało pomoc dla 85 potrzebujących rodzin w całym kraju. Z kolei Fundację BGK im J.K. Steczkowskiego nominowało Centrum Edukacji Obywatelskiej za wspólne tworzenie innowacyjnego programu „Młody Obywatel”,  w ramach którego w 2014 r. niemal trzy tysiące młodych ludzi z całej Polski przeprowadziło działania lokalne w swojej okolicy. Pracownicy Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach wolontariatu pracowniczego prowadzą wspólnie z animatorami CEO lekcje o finansach dla młodzieży.

 


KATEGORIA: PROJEKT SPOŁECZNY - Średnie firmy
Wśród średnich firm w finale Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” znalazła się firma Tarnowskie Zakłady Osprzętu Elektrycznego TAREL, która jako jedyna w Polsce prywatna firma utworzyła Warsztaty Terapii Zajęciowej i doprowadziła do utworzenia Zakładów Aktywizacji Zawodowej, w którym znalazło zatrudnienie 80 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Loyalty Partner Polska właściciel programu bonusowego Payback angażuje się społecznie na rzecz niedożywionych dzieci w ramach programu Pajacyk. W 2014 r. udało się dzięki temu sfinansować ok. 52 tysiące posiłków w placówkach szkolno-wychowawczych na terenie całej Polski. Radisson Blu Hotel Kraków od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne. Jednym z podopiecznych hotelu jest Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie. Co roku hotel gości aukcję charytatywną dzieł sztuki, którą pomaga współorganizować.

 

KATEGORIA: PROJEKT SPOŁECZNY - Małe firmy
Firma Park Sp. z o.o., czyli Hotel Artis z Zamościa wpiera dzieci z Domu Dziecka m.in. w Zwierzyńcu, organizuje Pikniki Rodzinne w ogrodach hotelu, a w ubiegłym roku zorganizował Wieczór Dobroczynności we współpracy ze Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Krok za krokiem”. Drugim finalistą wśród małych firm jest firma KONTEKST, która dla Polskiej Akcji Humanitarnej tłumaczy rocznie kilkaset stron dokumentów, w tym oficjalnych pism urzędowych. Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy angażuje się wpierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego „Kina pod Minogą” i warsztatów gwary warszawskiej. Przed Wojną Jabłkowscy wyznaczali wysokie standardy społecznej odpowiedzialności biznesu (finansowanie sekcji sportowych dla pracowników czy stypendiów edukacyjnych). Od momentu odrodzenia firmy spadkobiercy kontynuują tę tradycję.

 

KATEGORIA: NOWE TECHNOLOGIE W SPOŁECZNYM ZAANGAŻOWANIU
Wśród finalistów w tej kategorii firm jest Transition Technologies S.A. – firma, która stworzyła aplikację „Seeing Assistant” dedykowaną osobom niewidomym i niedowidzącym. Aplikacja pomaga rozpoznawać kolory ubrań, sprawdza czy światło jest zapalone czy zgaszone, rozpoznaje wiele przedmiotów po kodach kreskowych oraz poznaje otaczającą przestrzeń dzięki wykorzystaniu GPS. W tej kategorii znalazła się również firma Samsung Electronics za program "Samsung LABO", w ramach którego Samsung wyremontował i wyposażył w najnowszy sprzęt specjalną pracownię na Uniwersytecie Szczecińskim oraz salę w Technikum we Wronkach. Ponadto pracownicy firmy prowadzą zajęcia z tworzenia aplikacji mobilnych wypełniając lukę kompetencyjną na rynku pracy branży ICT. Trzeci finalista to PKO Bank Polski, który wprowadził szereg rozwiązań technologicznych służących celom społecznym. Wśród nich są karta „Dobro procentuje”, która pozwala na wybór celu na jaki Bank ma przeznaczyć część swojego dochodu z transakcji bezgotówkowych dokonywanych przy jej użyciu. Bank stworzył także portal ekonomiczno-edukacyjno-poradnikowy „Bankomania” i aplikację pomagającą sprawdzić wiedzę i przygotować się do ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym.

 

KATEGORIA: WOLONTARIAT PRACOWNICZY
DB Schenker Logistics prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”, w ramach którego pracownicy firmy przeprowadzili w 2014r. 58 projektów wolontariackich, które dotyczyły m.in. ochrony środowiska, edukacji ekologicznej, zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Pracownicy wspierają także domy dziecka, placówki opieki dla chorych i bezdomnych. Ze wsparcia pracowników skorzystało ponad 7 000 osób. Fundacja Medicover w ramach wolontariatu wspiera m.in. ośrodki dla porzuconych niemowląt, Domy Dziecka, Ośrodek dla Uchodźców, Instytut Matki i Dziecka w Warszawie prowadząc projekty związane z badaniami profilaktycznymi i promowaniem aktywnego trybu życia. Trzecim finalistą w tej kategorii jest Coca-Cola HBC Polska, której ponad 40% pracowników angażuje się w projekty grantowe w ramach wolontariatu pracowniczego koordynowanego przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Wszystkie projekty (57 projektów w 2014 r.) są pomysłami pracowników. Dodatkowo pracownicy angażują się również w cykliczne akcje honorowego krwiodawstwa (w ciągu 5 lat pracownicy oddali ponad 117 litrów krwi) oraz rodzinne sadzenie drzew (105 tys. drzew posadzonych od 2007r.).

 

Filantropia czy wolontariat? Ty zdecyduj!
Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od 18 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje najlepszych i zachęca do pójścia w ich ślady. Dąży również do tego, by już nikt nie dzielił firm według archaicznego podziału na dobre, bo osiągające sukces, i dobre, bo pomagające innym, ponieważ dobro jest jedno. Jak mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: „Od lat pokazujemy, że w całej Polsce są przedsiębiorstwa, dla których działania społeczne są równie ważne, co sukces w biznesie. Wokół Konkursu „Dobroczyńca Roku” powstała szeroka i różnorodna koalicja mediów, organizacji biznesu, organizacji pozarządowych i instytucji naukowych, które wspólnie pracują na rzecz diagnozy i rozwoju roli społecznego zaangażowania biznesu w Polsce. W Konkursie wyłaniane są firmy angażujące się w najciekawsze i najbardziej wartościowe projekty społeczne – przez filantropię i wolontariat.


Głosowanie internautów na stronie glosuj.dobroczyncaroku.pl trwać będzie do 13 kwietnia br. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas uroczystej Gali Finałowej 26 maja br. Tego wieczoru zostaną także przyznane nagrody w kategorii „Zaangażowanie lokalne” oraz „Strategia społecznego zaangażowania”. Laureatów w tych kategoriach wyłoniła Kapituła Konkursu, która obradowała 17 marca 2015r. Głosujący w Konkursie mogą wygrać zaproszenie na tę uroczystość – więcej szczegółów na www.dobroczyncaroku.pl


Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY. Partner merytoryczny: Orange. Partner technologiczny: Code’n’Pepper. Konkurs organizowany pod patronatem PARP. Partnerami wspierającymi są: Business Centre Club, Konfederacja „Lewiatan”, Pracodawcy RP, Związek Firm PR, UNGC, Freshmail. Patroni medialni: Manager, PURPOSE, CSRinfo.org, CRnavigator, Marketing przy kawie, ngo.pl, kampaniespoleczne.pl, odpowiedzialny biznes.pl, Businesswoman&life, PRoto. Patronem medialnym głosowania jest AMS.

Więcej o konkursie na www.dobroczyncaroku.pl

Ruszyły nabory na projekty społeczne zmieniające lokalną rzeczywistość. Organizacje pozarządowe oraz grupy nieformalne działające na terenie miejscowości do 20 tys. mieszkańców mogą składać wnioski na dofinansowanie swoich pomysłów w najbliższym Ośrodku Działaj Lokalnie. Każdy wnioskodawca ma szansę otrzymać do 6 tys. złotych. Lista Ośrodków i gmin objętych programem znajduje się na stronie www.dzialajlokalnie.pl w zakładce „Zasięg programu”.


W Programie „Działaj Lokalnie” PAFW dofinansowane są pomysły, które m.in. przyczyniają się do rozwiązania określonego lokalnego problemu, są realizowane wspólnymi siłami mieszkańców i instytucji lokalnych. Mogą to być np. warsztaty artystyczne, stworzenie miejsc spotkań, widowiska muzyczne, teatr, kino pod chmurką,  promujące ekologię, zdrowe odżywianie i ochronę środowiska, włączające do działań, seniorów, dzieci, młodzież i rodziny. Najważniejsze, aby służyły dobru wspólnemu.


Jak mówi Paweł Łukasiak, Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce: Poprzez Program „Działaj Lokalnie” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności wspieramy zwykłych ludzi, którzy chcą wspólnie działać na rzecz swojej społeczności. Do wzięcia udziału w konkursie zachęcamy szczególnie mało doświadczone organizacje i grupy obywatelskie do których dotychczas nie docierały informacje o ogólnopolskich programach, albo które nie miały wystarczającej wiary we własne siły, aby ubiegać się o takie dotacje.


W odróżnieniu od innych ogólnopolskich programów grantowych, w „Działaj Lokalnie” decyzje o dofinansowaniu projektów zapadają na poziomie lokalnym. W każdej społeczności inni są ludzie, zasoby, tradycje i doświadczenia. Mieszkańcy poszczególnych miejscowości wybierają własne metody działania. Program umożliwia realizację tych przedsięwzięć, które w danym miejscu są naprawdę potrzebne. Finansujemy projekty kulturalne, edukacyjne, nastawione na podtrzymywanie tradycji, promujące turystykę, przedsiębiorczość i inne – dodaje Iwona Olkowicz, koordynator Programu.

 

W konkursie mogą wziąć udział organizacje pozarządowe i grupy nieformalne, które mają swoją siedzibę w gminach przynależnych do konkretnego Ośrodka Działaj Lokalnie. Wnioski należy składać za pośrednictwem strony internetowej www.system.dzialajlokalnie.pl


„Działaj Lokalnie” to program Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany od 2000 roku przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Więcej informacji oraz lista ODL na www.dzialajlokalnie.pl

 

 

 

 

 

 Jak znaleźć okazję, by pokazać, że nasza rodzina to drużyna marzeń? – To proste: ruszając na pomoc innym, robiąc coś niezbędnego. Dlatego proponujemy  Wolontariat Rodzinny – mówią jego organizatorzy. Fundacja PZU i Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zapraszają dużych i małych Polaków do wspólnych działań społecznych. W tym celu powstał Program „Wolontariat rodzinny - lokalnie”. Organizatorzy czekają na propozycje projektów od organizacji pozarządowych, w które włączą się wolontariusze wraz z całymi rodzinami oraz przedstawiciele instytucji samorządowych.

 

 

 

Zapraszamy do obejrzenia animacji klikając obrazek powyżej!

 

W Programie „Wolontariat Rodzinny – lokalnie” dofinansowanych zostanie 15 projektów, z których każdy otrzyma grant w wysokości do 7 tys. zł. Do składania wniosków - w imieniu chętnych do działania rodzin - zaproszone są organizacje pozarządowe, które nawiążą współpracę z instytucjami samorządowymi (np. urzędem, przedszkolem, szkołą, biblioteką, Domem Kultury). Projekty, realizowane w okresie od marca do września 2015 r., dołączą do bazy wypracowanych dotychczas dobrych praktyk wolontariatu rodzinnego. Organizatorzy mogą liczyć na wsparcie ekspertów.


Dlaczego wolontariat rodzinny?
Fundacja PZU wraz z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce podjęła próbę stworzenia przestrzeni, w której nie musimy dokonywać wyboru pomiędzy działaniem na rzecz innych a rodziną. Życie ludzi jest za krótkie i za ważne, by stawiać ich przed zbyt ostro zarysowanym wyborem: rodzina czy praca, rodzina czy pomoc innym, praca czy bezinteresowność. My chcemy mądrze połączyć te sfery – podkreśla Agnieszka Kazimierska, Koordynator ds. wolontariatu pracowniczego w Grupie PZU. Chcielibyśmy umożliwić rodzinom wspólne działanie, które wspierać będą lokalne organizacje i instytucje samorządowe. Takie partnerstwa mogą skutecznie rozwiązać lokalne „bolączki” – dodaje Paweł Łukasiak, Prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.


Wnioski do Programu składać można do 31 marca 2015 r. Dokumenty konkursowe dostępne są TUTAJ

„Wolontariat Rodzinny – lokalnie” to Program Fundacji PZU realizowany we współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

 

Partnerzy

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie. Zgadzam się